Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Polski Optyk

 

I. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Klient – osoba składająca zamówienie lub dokonująca zakupu w sklepie internetowym Polski Optyk;
  2. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego Polski Optyk
  3. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresami internetowymi: www.polskioptyk.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia;
  4. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
  5. Zamówienie na okulary korekcyjne– realizacja przez sklep internetowy okularów korekcyjnych na podstawie skanu recepty lub przekazanej przez klienta informacji z recepty.
  6. Sprzedający- właścicielem sklepu internetowego Polski Optyk jest firma:

    Salon Optyczny Focus Optic Jacek Godela
    ul. Focha 22A lok.1
    42-217 Częstochowa
    NIP: 949-009-77-89
    REGON:241864030

  7. Rachunek bankowy sprzedającego:
    Salon Optyczny Focus Optic Jacek Godela
    ul. Focha 22A lok.1
    42-217 Częstochowa

    mBank
    04 1140 2004 0000 3502 7246 9166

 

 II. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem : www.polskioptyk.pl,
  2. Rejestracji i zakupów w naszym sklepie mogą dokonywać jedynie osoby pełnoletnie.
  3. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem zakładki zamieszczonej na stronie głównej serwisu www.polskioptyk.pl
  4. Oferta cenowa ważna jest tylko i wyłącznie w naszym sklepie internetowym i ceny produktów prezentowanych w sklepie internetowym mogą różnić się od cen produktów sprzedawanych w Salonie Optycznym Focus Optic.
  5. Dokonanie zakupów w naszym sklepie jest równoznaczne z zapoznaniem się z niniejszym regulaminem i jego akceptacją. W przypadku braku akceptacji zapisów niniejszego regulaminu prosimy o rezygnację z zakupów w naszym sklepie internetowym.

 

III. Warunki zamówienia i dostawy towaru

  1. Proces realizacji zamówienia w zależności od wybranego przez Klienta sposobu płatności rozpoczyna się od momentu otrzymania przez Sklep potwierdzenia dokonania wpłaty z banku, otrzymania potwierdzenia dokonania płatności kartą kredytową lub informacji z systemu przelewy24., a przypadku wyboru płatności przy odbiorze, niezwłocznie po złożeniu zamówienia.
  2. Zamówienia na wszystkie towary znajdujące się w ofercie Sklepu przyjmowane są za pośrednictwem:
  • sklepu internetowego pod domeną www.polskioptyk.pl;
  • pocztą elektroniczną pod adresem: sklep@polskioptyk.pl.
  • telefonicznie: 506 252 729, 34 347 02 54.
  1. Złożenie przez Klienta zamówienia na soczewki kontaktowe bądź okulary korekcyjne jest równoznaczne z potwierdzeniem, iż Klient został zbadany przez lekarza okulistę, optometrystę lub optyka z uprawnieniami refrakcjonisty i Klientowi zostały dobrane soczewki kontaktowe lub okulary o podanych w zamówieniu parametrach. Informujemy, że sklep internetowy nie ponosi żadnej odpowiedzialności wynikającej z błędnego dopasowania soczewek kontaktowych lub okularów do wady wzroku Klienta.
  2. W sytuacji złożenia zamówienia na jedną paczkę soczewek kontaktowych oraz podania przez Klienta różnych danych dla oka lewego i prawego, z uwagi na wytyczne producentów soczewek nie jest możliwa realizacja takiego zamówienia. W tym wypadku Sklep realizuje zamówienie poprzez wysłanie zamówionej paczki zawierającej soczewki dobrane dla oka lewego.
  3. Orientacyjny czas realizacji zamówienia jest określony dla każdego dla danego asortymentu towaru w dniach roboczych (czyli od poniedziałku do piątku) i jest podany obok opisu artykułu.
  4. Podany czas realizacji zamówienia jest orientacyjny, ponieważ nie wszystkie typy soczewek znajdują się na naszym magazynie i częściowo opieramy się na stanach magazynowych dostawców. W przypadku braku artykułu na magazynie czas realizacji zamówienia może wydłużyć się średnio o 7 dni roboczych. O spodziewanym czasie dostawy Klient będzie na bieżąco informowany mailowo, telefonicznie lub za pomocą wiadomości SMS.
  5. Bezpłatna wysyłka Pocztą Polską lub kurierem realizowana jest przy zamówieniu o wartości powyżej 299zł (Poczta) i 399 zł (kurier). Darmowa wysyłka nie dotyczy przesyłek zagranicznych. W przypadku gdy zamówienie jest na wartość niższą, niż wskazane wyżej, kwota przesyłki jest uwidaczniany przez składaniu zamówienia.
  6. Wszystkie zamówienia można odebrać bezpłatnie w naszej siedzibie przy ul. Focha 22A lok.1 w Częstochowie.
  7. W przypadku otrzymania przesyłki, której opakowanie nosi znamiona uszkodzenia lub usiłowania otwierania należy bezwzględnie w obecności kuriera lub na poczcie sporządzić protokół szkody nie przyjmując paczki.

IV. Płatności

1. Akceptowane formy płatności za Towar są następujące:

  • zapłata przy odbiorze (w przypadku odbioru osobistego w salonie w Częstochowie)
  • wpłata na rachunek bankowy;
  • karta kredytowa;
  • elektronicznie za pomocą systemu płatnosci24.pl

2. Punkty z programu lojalnościowego, kupony, kody rabatowe oraz promocje realizowane w naszym sklepie nie podlegają łączeniu.

3. Wszystkie towary sprzedawane przez sklep internetowy Polski Optyk są nowe, a podane ceny są cenami brutto, czyli zawierają podatek VAT. Do każdego sprzedawanego artykułu dołączamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.

4. W sytuacji kiedy Klient wypełni w formularzu zamówienia pole NIP, wraz z zamówieniem zostanie wysłana faktura VAT.


V. Uprawnienie do odstąpienia od umowy

  1. Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego lub w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, tj. osobie fizycznej nabywającej towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie, w terminie 30 dni i wysyłając je na adres podany w niniejszym Regulaminie.
  2. Na podstawie art. 10 ust. 3 pkt. 4 i 5 ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny uprawnienie do odstąpienia od umowy wskazane w ust. 1 nie przysługuje przy zakupie okularów korekcyjnych oraz soczewek, jeżeli zostało otwarte opakowanie zawierające soczewki.
  3. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru klientowi. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni. Zakupiony towaru należy zwrócić na poniższy adres:

Salon Optyczny Focus Optic Jacek Godela
ul. Focha 22A lok.1
42-217 Częstochowa

  1. Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu oraz wskazać nr rachunku na jaki Sprzedający ma przelać cenę sprzedaży.
  2. Klient ponosi koszt odesłania towaru. Otrzyma jednak zwrot wydatków poniesionych na sam towar oraz jego przesyłkę. Jest to zwrot warunkowy. Zależy od tego, czy kupujący zdecydował się na najtańszą dostępną formę przesyłki. Jeśli wybierze jedną z droższych opcji, wówczas sprzedający nie będzie zobligowany do zwrotu kosztów.
  3. W stosunku do klientów będących konsumentami wraz z towarem dostarczany jest konsumentowi wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zgodnie z treścią art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
  4. Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, której przedmiotem są produkty lecznicze i wyroby medyczne. Produkt leczniczy lub wyrób medyczny może być - zgodne z art. 96 ust.6 ustawy z dnia 6.09.2001 r. Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. z 2008 r. Nr 45 poz. 271 z późniejszymi zmianami) - zwracany wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego jego wydania. Okulary są wyrobem medycznym, lecz wychodząc naprzeciw naszym Klientom firma stosuje następujący przepis:
  5. Zamówienia w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kliena, będącego jednocześnie Konsumentem, lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, nie podlega zwrotowi zgodnie z art. 38 pkt. 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
  6. Wskazany powyżej przepis ma zastosowanie do soczewek okularowych, które montowane są do opraw okularowych zgodnie z parametrami zamówienia (moce, osie montażu, rozstaw źrenic) podanymi przez Klienta podczas jego składania, lub przesłanych do wiadomości polskioptyk.pl w inny sposób oraz soczewek kontaktowych: torycznych, progresywnych i kolorowych.

Oznacza to, iż za zakupione soczewki korekcyjne przy ewentualnym zwrocie towaru sprzedający nie zwróci pieniędzy Klientowi.

 VI. Reklamacje dotyczące Towarów

  1. Reklamacje dotyczące wadliwości sprzedanych towarów należy kierować pisemnie na adres Sprzedającego, mejlem sklep@polskioptyk.pl lub faxem na nr 34 347 02 54.
  2. Sprzedający, zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
  3. W przypadku reklamacji soczewek kontaktowych, reklamacja może być rozpatrywana tylko w sytuacji, gdy przesłany do nas produkt będzie mógł zostać poddany ekspertyzie. Warunkiem koniecznym przyjęcia soczewek do badania jest ich zabezpieczenie przed wyschnięciem (zanurzenie w płynie pielęgnacyjnym) i opakowanie w sposób gwarantujący brak uszkodzeń mechanicznych w trakcie transportu.
  4. Reklamowany przez klienta produkt jest przesyłany do producenta / importera w celu rozpatrzenia reklamacji. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji skutkuje wymianą produktu na nowy lub zwrotem pieniędzy w sytuacji kiedy producent / importer nie posiada tego artykułu na stanie magazynowym. O stanowisku producenta i sklepu odnośnie przyjętej reklamacji Klient jest niezwłocznie informowany.
  5. Reklamacje będą rozpatrywane negatywnie w poniższych przypadkach:
  1. pomyłki Klienta dotyczących błędnego zamówienia towaru: błędne parametry soczewek kontaktowych bądź okularowych
  2. niewłaściwy dobór soczewek dla Klienta przez optometrystę lub lekarza okulistę.
  3. zamówienia soczewek na podstawie nieaktualnej recepty (zmiana wady wzroku u Klienta)
  4. niewłaściwe używanie soczewek, tj.:
  • niewłaściwe używanie płynu pielęgnacyjnego doprowadzenie do wyschnięcia soczewek.
  • używanie soczewek dłużej niż jest to zalecane przez producenta
  • trwałego zabrudzenie soczewek środkami chemicznymi: np. kosmetykami.
  • niezgodne z przeznaczeniem długotrwałe używanie soczewek które skutkuje osadzeniem się dużej ilości osadów białkowych na soczewce, co uniemożliwia ekspertyzę.
  • uszkodzenie mechaniczne soczewek
  1. Gwarancja nie wyłącza uprawnień Klienta będącego konsumentem wynikających z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
  2. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji, towar może zostać wysłany na koszt klienta po wcześniejszym opłaceniu przelewem bankowym kosztów transportu lub odebrany bezpłatnie w siedzibie firmy w okresie 30 dni od momentu otrzymania przez Klienta informacji o decyzji dotyczącej reklamacji.


VII. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Klientów sklepu internetowego, w rozumieniu ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych jest Sprzedający.
  2. Klient w momencie rejestracji wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie informacji o swoich danych osobowych przez administratora danych osobowych wskazanego powyżej. Wszelkie dane osobowe udostępnione przez Klienta będą przetwarzane zgodnie ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o ochronie danych osobowych.
  3. Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych dla celów funkcjonowania serwisu oraz w celach marketingowych, związanych z działalnością przedsiębiorstwa Salon Optyczny Focus Optic Jacek Godela.
  4. Sklep jest uczestnikiem programu „Zaufane Opinie” w ramach usługi świadczonej przez Ceneo Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-166), ul. Grunwaldzka 182, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000493884, NIP: 7792420393, REGON: 302655470 polegającej na przesyłaniu przez Ceneo do Klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej ankiet służących uzyskaniu od Klienta opinii na temat transakcji dokonywanej przez Klienta w Sklepie, a także na zamieszczaniu w serwisie dostępnym w domenie Ceneo.pl opinii wyrażonych przez Klienta w rezultacie otrzymania ankiet. Uczestnictwo w programie „Zaufane Opinie” jest dobrowolne.
  5. Klient dokonujący zakupu w Sklepie i dobrowolnie uczestniczący w programie „Zaufane Opinie” jednocześnie wyraża zgodę na przekazanie jego danych osobowych, w tym adresu e-mail do Ceneo oraz na przetwarzanie przez Ceneo jego danych osobowych – wyłącznie w celu wypełnienia ankiety wskazanej w ustępie 4.
  6. Każdemu Klientowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania.

 


XI. Postanowienia końcowe

  1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedającym a Klientem, , zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Sklep zastrzega sobie możliwość do wprowadzania zmian w obowiązującym regulaminie. Zmiany te wchodzą w życie z chwilą opublikowania regulaminu na stronie www.polskioptyk.pl, z tym ze do złożonych wcześniej zamówień stosuje się postanowienia regulaminu dotychczasowego.  



 

 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl